2022. GADA PIRMĀ PUSGADA PĀRDOŠANAS REZULTĀTI – DACIA TURPINA IZAUGSMI, ZĪMOLAM NOSTIPRINOT SAVU POZĪCIJU AUTO MAZUMTIRDZNIECĪBĀ EIROPĀ / DACIA NORDE / Jaunumi

2022. GADA PIRMĀ PUSGADA PĀRDOŠANAS REZULTĀTI – DACIA TURPINA IZAUGSMI, ZĪMOLAM NOSTIPRINOT SAVU POZĪCIJU AUTO MAZUMTIRDZNIECĪBĀ EIROPĀ

ŠO REZULTĀTU NODROŠINĀJUŠI VISVAIRĀK PĀRDOTO MODEĻU SANDERO (112 000 VIENĪBAS, +1,8 %, SALĪDZINOT AR 2021. GADA PIRMO PUSI) UN DUSTER (99 000 VIENĪBAS, +5.5 %, SALĪDZINOT AR 2021. GADA PIRMO PUSI), KĀ ARĪ ABU JAUNO MODEĻU SPRING (20 000 VIENĪBAS) UN JOGGER (21 700 VIENĪBAS) PANĀKUMI.

Tādējādi Dacia ir vienīgais Eiropas zīmols starp 20 lielākajiem zīmoliem Eiropas pasažieru un vieglā komerctransporta tirgū, kas piedzīvojis izaugsmi.

  • Dacia nostiprinās 3. vietā Eiropā pēc mazumtirdzniecības pārdošanas apjoma.

Sandero kopš 2017. gada ir saglabājis savu pozīciju kā Eiropas mazumtirdzniecības klientiem visvairāk pārdotais modelis, savukārt Duster kopš 2018. gada ir Eiropas mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotais SUV.

Šo panākumu pamatā ir tirgū labākie jaunu klientu piesaistes un lojalitātes rādītāji (76% Dacia pircēju iepriekš bija cita zīmola automobilis, savukārt 64% Dacia īpašnieku, kad pienācis laiks jauna auto iegādei, paliek pie Dacia). [1]

  • Jauno modeļu panākumus apliecina arī tas, ka pasūtījumu skaits pārsniedz reģistrēto automobiļu skaitu.

Dacia Spring – 100% elektriskais pilsētas automobilis – turpina gādāt par to, ka elektromobilitāte ir pieejama visiem, šī gada pirmajā pusē saņemot vidēji vairāk nekā 5000 pasūtījumu mēnesī.

Jaunajam Dacia Jogger – piecvietīgajam un septiņvietīgajam ģimenes automobilim – 2022. gada pirmajos sešos mēnešos saņemti vairāk nekā 50 000 pasūtījumu.

  • 15. jūnijā tika paziņots par zīmola jauno identitāti, un pasūtījumi sākās jau 16. jūnijā – pirmie automobiļi tirdzniecības vietās nonāks 2022. gada ceturtajā ceturksnī

APJOMA PIEAUGUMS UN TIRGUS PAPLAŠINĀŠANA

Pandēmijas un elektronisko komponentu krīzes novājinātajā tirgū Dacia pārdošanas apjoms 2022. gadā sasniedzis 277 885 vienības – tas ir par 5,9% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Neraugoties uz tirgus samazinājumu par 14,6%, Dacia savu daļu kopējā tirgū palielināja par 0,8 punktiem – līdz 3,9 %.

Dacia izaugsmi var skaidrot ar tā jauno modeļu panākumiem. 2022. gada pirmajā pusē Dacia nostiprināja savu pozīciju kā 3. mazumtirdzniecības klientiem pārdotākais zīmols Eiropas pasažieru automobiļu tirgū.

Dacia pēc pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma mazumtirdzniecībā Francijā ir 2. vietā, Rumānijā 1. vietā, Itālijā 3. vietā, Portugālē 1. vietā, Polijā 3. vietā, Horvātijā 3. vietā, Čehijas Republikā 3. vietā un Ungārijā 3. vietā. Zīmols tuvojas pirmajam trijniekam Spānijā (4. vieta) un Beļģijā (4. vieta). Salīdzinot ar 2021. gada pirmo pusi, zīmols pakāpās par četrām pozīcijām Vācijā (9. vieta), lepojoties ar 2. labāko izaugsmi vietējā mazumtirdzniecības pasažieru automobiļu tirgū

Ārpus Eiropas Dacia paliek vadībā Marokā.

Dacia Spring un benzīna-gāzes divu degvielu auto modeļu (ECO-G, līdz pat 10% mazāk CO2 izmešu) pasūtījumi kopā veido gandrīz pusi no visiem (48% no Dacia pasūtījumiem). Pārdošanas apjoma proporcija, salīdzinot ar 2021. gada pirmo pusi, palielinājās par septiņiem punktiem.

"Dacia pārdošanas apjoma pieaugums, neraugoties uz straujo tirgus kritumu, liecina par veiksmīgu stratēģiju, piedāvājot tirgū augstāko vērtību par to pašu naudu. 2022. gada pirmajā pusē elektriskās un LPG ECO-G versijas veidoja gandrīz pusi no visiem pasūtījumiem, atspoguļojot Dacia centienus popularizēt gudrāku veidu, kā izmantot automobiļus, " Havjers Martinē (Xavier Martinet), Dacia mārketinga, pārdošanas un darījumu vecākais viceprezidents. 

SPĒCĪGS PIEDĀVĀJUMS, BALSTOTIES ČETROS MODEĻOS

  • Spring – priekšgalā elektrisko pasažieru automobiļu klāstam Eiropā;[1]            
  • Sandero – Eiropas mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotais pasažieru automobilis kopš 2017. gada;
  • Duster – visvairāk pārdotais SUV mazumtirdzniecībā Eiropā kopš 2018. gada;
  • Jogger – cenas ziņā pieejamākais septiņvietīgais ģimenes automobilis tirgū. To visbiežāk pasūta ar augstāko aprīkojuma līmeni (64%). 

ZĪMOLA JAUNĀ IDENTITĀTE

  • 2021. gada jūnijā visās zīmola tīmekļa vietnēs, reklāmās un brošūrās parādījās jaunā Dacia identitāte;
  • 2022. gada sākumā jaunā identitāte ienāk tirdzniecības dīleru eksterjerā, padarot Dacia tīklu pamanāmāku;
  • 2022. gada 16. jūnijā sākās visu Dacia modeļu (izņemot Lodgy) ar jauno identitāti (jauna emblēma, logotips, krāsas) pasūtīšana. Pirmās piegādes tiks veiktas 2022. gada beigās;
  • 2022. gada oktobrī Parīzes automobiļu izstādē būs apskatāms jaunais klāsts ar zīmola jauno vizuālo identitāti un Dacia Link emblēmu. Izmantojot lietotni Dacia AR (lejupielādēta 12 000 reižu), Dacia klienti drīzumā iznākošos modeļus jau tagad var skatīt paplašinātajā realitātē.

[1] Eiropā reģistrēto automobiļu skaits no 2022. gada janvāra līdz maijam (dati par jūnija beigām vēl nav pieejami)

[1]   2021. gads G5 dati
PAR DACIA
1968. gadā Renault Group dibinātais uzņēmums Dacia vienmēr ir piedāvājis automašīnas ar vislabāko cenas un kvalitātes attiecību, pastāvīgi no jauna definējot būtiskāko, un kopš 2004. gada Dacia ražotie auto ir pieejami visā Eiropā un arī Vidusjūras reģiona valstīs.
Revolucionārais Dacia zīmols piedāvā vienkāršus, daudzfunkcionālus un uzticamus auto, kas atbilst klientu dzīvesveidam.
Dacia modeļi ir kļuvuši par tirgus paraugiem: Logan – pilnīgi jauna automašīna par lietota auto cenu; Sandero – visvairāk pārdotais auto privātajiem klientiem Eiropā; Duster – pieejamākais SUV; Spring – pieejamās elektromobilitātes čempions Eiropā; Jogger – daudzpusīgs C segmenta ģimenes auto.
Dacia ir Renault Group zīmols, kas pārstāvēts 44 valstīs. Kopš 2004. gada uzņēmums Dacia ir pārdevis vairāk nekā 7,5 miljonus automobiļu.