ASTOŅI MILJONI KLIENTU KOPŠ 2004. GADA – DACIA VEIKSMES STĀSTS TURPINĀS
Dacia ir automobiļu rūpniecībā graujošs spēks, un tas ir zīmols, kas atšķiras no citiem. Jau 2004. gadā tas ieviesa jaunu ideju par patēriņu, veicinot pragmatisku transportlīdzekļu redzējumu un pastāvīgi koncentrējoties uz svarīgāko, piedāvājot vislabāko cenas un kvalitātes attiecību. Un tas darbojas! Pārdošanas apjoms nepārtraukti pieaug, un laimīgo klientu skaits šobrīd ir pārsniedzis 8 miljonus. Ar ko tad Dacia atšķiras? Apskatiet šos attēlus, lai uzzinātu.
Divas dzīves, pieci logotipi
Vai tu zināji? Dacia ne vienmēr ir saukta par Dacia.
Rumānijas ražotājs, kas turpmāk kļūs par Dacia, pirmo reizi tika dibināts 1968. gadā un sākotnēji pazīstams kā UAP, kas apzīmē Uzina de Autoturisme Pitesti jeb Pitesti automašīnu rūpnīcu, atsaucoties uz pilsētu pie Arges upes Rumānijas vidienē, kur atradās rūpnīca. Galvenais birojs tur atrodas arī šodien.
Pirmais Dacia logotips ir pilns ar vietējām un valsts atsaucēm. Kalns fonā velta cieņu Rumānijai un īpaši Karpatu kalniem. Centrā ērglis nāk no Arges apgabala ģerboņa, kas atrodas Muntenijas reģionā, kur atrodas UAP galvenais birojs.
Pašreizējais nosaukums Dacia pirmo reizi parādījās 1980. gadā uz melnbalta logotipa. Tas ir tieši iedvesmots no “Dacii”, Rumānijas romiešu nosaukuma.
Renault grupa rumāņu ražotāju iegādājās 1999. gadā. 2003. gadā logotipam tika pievienota zila krāsa, kas palika vairoga formā. Tas bija uz Dacia Logan priekšējā režģa, un tas bija pirmais zīmola logotips, kas kļuva atpazīstams ārpus Rumānijas un visā Eiropā.
Zīmols atklāja jaunu logotipu, lai atzīmētu Sandero izlaišanu 2008. gadā. Zilais fons bija gaiši pelēks, bet daļa no vairoga formas tika izgriezta vidū.
Automašīnas pārdotas 44 valstīs
Pirmais Dacia Logan, kas tika laists klajā 2004. gadā, sākotnēji bija paredzēts Rumānijas tirgum, bet pēc tam to attiecināja arī uz Austrumeiropas tirgiem. Tomēr, ņemot vērā lielo pārdošanas apjomu, modelis bija pieejams daudzās valstīs visā kontinentā. Šis bija pirmais akmens zīmola ceļā uz panākumiem.
Kopš tā laika Dacia modeļi ir pārdoti 44 valstīs ap Vidusjūru.
Lai gan tā dzimtene Rumānija ir zīmola 5 populārāko valstu vidū, Francija pārstāv savu vadošo tirgu pārdošanas apjoma ziņā, kam seko Itālija.
Zīmols kļūst arvien spēcīgāks. Otro gadu pēc kārtas Dacia ir vadošais mazumtirdzniecības zīmols Eiropā. Tas ir arī tirgus līderis Portugālē un Beļģijā un trešā vieta Francijā. Šī veiktspēja palielina zīmola pozicionēšanas nozīmi un atspoguļo tā transportlīdzekļu kvalitāti.
Zīmols, kas ir pieprasīts mazumtirdzniecības klientu vidū
Mūsdienās Dacia klāsts ir strukturēts uz četriem pīlāriem, katrs skaidri definēts un lepojas ar pievilcīgu dizainu. Ar nepārspējamu cenas un kvalitātes attiecību klāsts ir uzvarējis daudzus. Zīmola atpazīstamība pieaug; visi ir Eiropa tagad ir dzirdējuši par Dacia.
Pārdošanas apjoms nepārtraukti pieaug. 2022. gadā Dacia Eiropas mazumtirdzniecības tirgū sasniedza rekordlielu tirgus daļu – 7,6% (salīdzinājumā ar 6,2% 2021. gadā). Tagad zīmolam ir viens no augstākajiem konversijas un lojalitātes rādītājiem tirgū.
Pievilcīgs klāsts, pilns ar ikoniskiem bestselleriem
Dacia klāsta pamatā ir pilsētas elektriskais auto, pilnībā elektriskais Dacia Spring (kopš 2020. gada), kompaktais hečbeks Dacia Sandero un tā piedzīvojumiem bagātākā versija Sandero Stepway (kopš 2008. gada), SUV Dacia Duster (kopš 2010. gada). ), un septiņvietīgu ģimenes automašīnu Dacia Jogger (kopš 2021. gada beigām).
Sedanu hečbeks Logan turpina pārdot Austrumeiropā.
Šis visvairāk pārdoto modeļu klāsts ļāva Dacia sasniegt simbolisko pavērsienu, proti, 2023. gadā pārdoti 8 miljoni transportlīdzekļu.
Šie skaitļi pierāda, ka mūsu klienti ir iecienījuši zīmola filozofiju, kas nekad nav novirzījusies no celmlauža, radošuma un nepārspējamas cenas un kvalitātes attiecību.
Trīs ražotnes
No vienas rūpnīcas Rumānijā pirms 2012. gada Dacia tagad pārvalda trīs rūpnīcas.
Zīmola pirmā rūpnīca atradās Miovenī, Rumānijā, un tā tika atvērta 1968. gadā. Tajā ietilpst virsbūves/montāžas un apakšstruktūras vienība, mehānikas vienība, kā arī lietuve un loģistikas platforma. Tas ražo vairākus modeļus, tostarp Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster un Jogger.
Rūpnīca Kasablankā, Marokā, kopš 2019. gada marta pilnībā pieder Renault grupai. Tā tika izveidota 1959. gadā, tā pārvalda virsbūves/montāžas vienību un ražo Logan, Sandero un Sandero Stepway.
Dacia rūpnīca Tanžerā, Marokā, tika atvērta tiešsaistē 2012. gadā. Tā pārvalda virsbūves/montāžas vienību, loģistikas platformu, kā arī apakškonstrukciju un mezglu vienību. Šī visprogresīvākā iekārta ir gan oglekļa neitrāla, gan ir ieviesusi nulles šķidruma izplūdi. Tas ražo Logan, Sandero, Sandero Stepway un Lodgy.
Vairāki atalgotie modeļi
Lai gan Logan bija tas, kas padarīja Dacia par iecienītu nosaukumu Eiropā, viens no zīmola visu laiku visvairāk pārdotajiem modeļiem ir SUV Duster. Dacia klāsta galvenais balsts ir Duster, kas tiek tirgots par tādu pašu cenu kā pilsētas automašīna, un tā 4x4 versija var lepoties ar tirgū vadošajām bezceļa spējām. Šis ikoniskais modelis ir ieguvis vairāk nekā 40 balvas, tostarp Gada auto Rumānijā, Labākais SUV Apvienotajā Karalistē, Labākais ģimenes auto Vācijā un Beļģijā un daudz ko citu.
Jogger, septiņvietīgs ģimenes auto, nelīdzinās nevienam citam tirgū. Tas jau ir atzīts ar 13 balvām, tostarp Gada auto Francijā, ko piešķīris Argus.
Neaizmirstamie reklāmas saukļi
Dacia ir ne tikai izjaukusi automobiļu tirgu ar saviem paraugiem modeļiem, kas tiek pārdoti par pieņemamām cenām, bet arī apgriezusi transportlīdzekļu reklāmu, nākot klajā ar dīvainiem un amizantiem saukļiem. Atsevišķas frāzes patiešām aizrāva sabiedrības iztēli, jo īpaši:
- Dacia sauklis: "Dacia, skandalozi pieņemama cena"
- Duster 1 reklāma Francijā “On va quand même pas dépenser si peu…” (mēs nevarētu tērēt tik maz...)
- Duster reklāma “Neuztraucieties, esi Duster” un “Si vous voulez un 4x4 juste pour grimper dans l'échelle sociale, vous pouvez juste aller voir ailleurs” (ja meklējat 4x4, lai uzlabotu savu sociālo statusu , jums vajadzētu meklēt citur)
- Dacia Sandero reklāma “Zāliena pļāvējs varētu būt laba ideja, tā varētu būt. Taču jaunajā Dacia Sandero esam nolēmuši iekļaut atpakaļskata kameru. Jo tas tiešām ir noderīgi. ”
- Dacia Lodgy reklāma: “Daži cilvēki par sēdvietu maksātu jebko. Tu nē."
Galvenais, esi gudrs
Dacia, iespējams, nebūtu tik veiksmīgs, ja vien tā nebūtu bijusi izdoma. Zīmols vienmēr ir zinājis, kā vienkāršību apvienot ar inovācijām. Dacia transportlīdzekļi graciozi apiet nevajadzīgus volānus un sīkrīkus. Zīmols ir gudrs, un tā klienti arī!
Viens no labākajiem piemēriem ir Sandero maskrāsas priekšējās un aizmugurējās sānu plātnes. Šīs sastāvdaļas bija sarežģīta projektēšanas procesa augļi. Svarīgi, lai nebūtu nelīdzenumu vai krāsas defektu, tāpēc detaļas izgatavošanai izmantotais materiāls jau ir iekrāsots pirms iesmidzināšanas veidnē. Tas padara buksēšanas plāksnes izturīgākas un nozīmē, ka visi neizbēgami izciļņi un skrāpējumi ir praktiski neredzami.
Modulāros jumta stieņus, kas uzstādīti uz Jogger un Duster, var pārveidot, tikai pagriežot taustiņu. Lai palīdzētu vadītājiem pārvadāt jebkuru kravu, pat visneparedzētāko kravu, jumta stieņi var pārvērsties par jumta bagāžnieku, kas spēj izturēt līdz 80 kg (velosipēdi, slēpes, jumta kaste utt.).
Fiksētais viedtālruņa turētājs uz paneļa, kas tiek darbināts, izmantojot Media Control, un noņemamais tālruņa turētājs blakus multivides ekrānam, izmantojot Media Display/Media NAV, padara ikdienas savienojumus par pagātni.
Šie novatoriskie patentētie dizaini iemieso Dacia garu – gudru, praktisku, vienkāršu un ekonomisku.
Dacia klientu profils
Dacia vēlas apmierināt savu klientu pamatvajadzības. Lai to izdarītu, ir jāsaprot, kas viņi ir. Šeit ir daži dati par zīmola klientiem:
- 66% ir vīrieši
- 50% ir vecumā no 55 līdz 74 gadiem. Jogger piesaista jaunāko klientu bāzi, un 55% pircēju ir vecumā no 54 gadiem.
- Vairāk nekā 50% bērnu vairs nedzīvo mājās. Jogger izceļas no pārējā klāsta ar 47% klientu, kuriem ir vismaz viens bērns
- 40% klientu dzīvo laukos. Cilvēki, kas iegādājas Dacia Spring, dzīvo visvairāk laukos (50%)
- Viņi katru gadu vidēji nobrauc aptuveni 12 000 km gan pilsētā, gan laukos
Automobiļu tirgū mainās klientu vēlmes un paradumi. Dacia ir moderns zīmols, kas uzklausa savus klientus un risina problēmas saistībā ar mobilitātes nākotni.
Neraugoties uz vides izaicinājumiem, ar kuriem šodien saskaras sabiedrība, Dacia ir vienīgais ražotājs, kas aprīko ikvienu sava mazumtirdzniecības klāsta transportlīdzekli ar elastīgas degvielas dzinējiem un piedāvā pieejamu elektrisko transportlīdzekli Dacia Spring. Zīmols, kas pēdējos 19 gadus ir traucējis automobiļu rūpniecību, vienmēr cenšas radīt nākamo revolūciju.