Auto pircēji vairāk sākuši izsvērt auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā
Caurmērā biežāk nekā periodā pirms pandēmijas, auto pircēji ir sākuši izsvērt auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā, priekšroku dodot mazā segmenta spēkratiem un mazlitrāžas dzinēju automašīnām, tā novērojis auto salona “Norde” īpašnieks Dainis Bremze.
Pārdošanas līderi Latvija pagaidām nemainīgi ir apvidus auto, bet strauji augošie mazizmēra auto pārdošanas radītāji liek secināt, ka situācija varētu arī mainīties.
Jūtamas izmaiņas pārdošanā radījušas arī 2020.gada sākumā uzstādītās ekoloģiskās normas “EUROd full” jeb “EURO 6d”, kas paredz jaunu dzinēju ieviešanu, lai samazinātu CO2 izmešus. Šā iemesla dēļ autoražotājiem bijusi saspringta vasara, un dīlera centrs saskāries ar pasūtīto spēkratu vēlu piegādi. Bija radusies situācija, ka pieprasījums pēc mazlitrāžas auto pat pārsniedz piedāvājumu.
Lai auto ekspertiem un žurnālistiem būtu iespēja pārliecināties, ka mūsdienīgi mazlitrāžas auto neatpaliek no saviem lielajiem brāļiem, ar tiem un citiem iecienītākajiem “Norde” salonā pieejamajiem spēkratiem bija iespējams doties izbraucienā “Norde” auto testa dienā. Klāsts bija plašs - Renault elektromobilis ZOE, ārkārtas stāvokļa laikā popularitāti ieguvušais komercauto modelis TRAFIC, tajā skaitā arī zināmie un iemīļotie modeļi CLIO, MEGANE, CAPTUR, KOLEOS un jaunākās paaudzes ESPACE. Krosoveru entuziastiem bija iespēja sēsties pie LPG dzinēja darbinātā Dacia DUSTER stūres. Nissan auto klāstu pārstāvēja QASHQAI, X-TRAIL, JUKE un elektroauto LEAF.
Brauciena maršrutā Rīga – Sigulda – Rīga bija vairāki apstāšanās punkti, lai dalībnieki spētu izbaudīt katra spēkrata piedāvāto. Maršrutā bija daudzveidīgi dažāda profila ceļi, lai automobiļus izmēģinātu dažādos apstākļos. Testēts tika arī 26.augustā atklātais Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz “Sēnītei”. Siguldā viegli piekusušos braucējus izklaidēja improvizācijas teātris “Spiediens” ar humora pilnu uzvedumu.
Braucienā ikvienam bija iespēja aprunāties ar auto tirdzniecības uzņēmuma “Norde” īpašnieku Daini Bremzi un izpilddirektoru Didzi Bremzi, kā arī citiem uzņēmuma ekspertiem – tirdzniecības nodaļas vadītāju Eduardu Ptičkinu un konsultantu Ģirtu Ozoliņu, pēcpārdošanas nodaļas vadītāju Gintu Bremzi un Renault pārdošanas vadītāju Jāni Trēziņu.