Tā noteikti ir pievilcīga cena, bet arī mūsdienīgs dizains, kurā apvienots robustums, kvalitāte un moderns stils, un inovatīvi risinājumi, kuri ieviesti tieši šajā modelī, izceļ Dacia Sandero uz pārējo automašīnu fona.
Automašīna par saprātīgu cenu, kas var aizvest, kur vien sirds kāro, tai skaitā pa bezceļiem, ļauj izbaudīt gan pilsētu, gan laukus, braucot vienatnē vai kopā ar ceļabiedru, vai pat ar visu ģimeni – Dacia Sandero sevī apvieno visas šīs iespējas.
Ne par velti šis modelis katru gadu ir pirmā izvēle privātpersonām Eiropā kopš 2017. gada; līdz šim pārdoti vairāk nekā 2,6 miljoni šī modeļa automašīnu. Kā šim 2008. gadā iznākušajam modelim trīs paaudzēs ir izdevies piesaistīt pircējus, nemainot savas pamatvērtības un apmierinot tik dažādas vajadzības?
“Veidojot Sandero, es saskatīju paralēles ar rumāņu skulptoru Konstantīnu Briņkušu (Constantin Brancusi) – jau no paša sākuma mūsu uzdevums bija saglabāt vienkāršību, tomēr sniegt klientam nepieciešamāko.” Mišels Bensusēns (Michel Bensoussan), programmas direktors Sandero un Logan trešajai paaudzei
Pirmie soļi
Vispirms mazliet paraudzīsimies atpakaļ, lai izprastu Sandero veiksmes stāsta pirmsākumus. Pēc Logan modeļa izlaišanas tirgū 2004. gadā, Dacia 2008. gadā nolēma tirgū ieviest vēl vienu revolucionāru modeli – Sandero – izturīgu, izveicīgu pilsētas automobili, kas derētu ikvienam. Gadu vēlāk iznāca tā Stepway versija, paziņojot par zīmola pirmajiem soļiem apvidus automobiļu tirgū. Lielais izmērs, augstais klīrenss, praktiskais dizains un vienmēr pievilcīgā cena tam ļāva iekarot pircēju sirdis, gūstot īpašu atzinību par tā jaunajām drošības funkcijām.
2021. gadā veiksmes stāsta turpinājumā iznāca trešās paaudzes Sandero, savu pievilcību vairojot ar vēl drosmīgāku un mūsdienīgāku dizainu, viedu un inovatīvu aprīkojumu, īsāk sakot, vēl uzlabotāks un foršāks, tomēr naudas ziņā joprojām pieejams.
“Sandero izlaišana mūsu zīmolam bija milzīgs izrāviens. Tas ļāva Dacia patiešām atsperties. Ikonisks modelis, kuram saglabāts nepārspīlēts dizains un kas ar katru paaudzi veidots pievilcīgāks, izturīgāks un pārliecinošāks.”
Davids Durāns (David Durand), Dacia dizaina direktors
Stepway versija ir daudzpusīgāka un praktiskāka par tradicionālajiem pilsētas automobiļiem, jo ar to var doties arī apvidū, tomēr ne tik masīvs, kā SUV, līdz ar to šis modelis šķiet pievilcīgs dažādiem pircējiem. Stepway versija ir 66% no visiem pārdotajiem Sandero modeļiem.
Trīs Sandero paaudzes ir viena otru pārspējušas – kopumā kopš šī modeļa iznākšanas pārdoti 2,6 miljoni automobiļu. Tā pieci lielākie tirgi Eiropā ir Francija, Vācija, Itālija, Spānija un Apvienotā Karaliste, turklāt tagad 42% Dacia pārdoto automobiļu darbina videi draudzīgi dzinēji. Noslēpums par ražošanu – Dacia Sandero tiek ražots trīs rūpnīcās, četrās līnijās. Katru minūti no līnijas nobrauc viens gatavs automobilis.
Sandero – viedu risinājumu atklājējs
Tomēr šie panākumi nav nejauši. Kad Dacia inženiertehnikas, dizaina un produktu nodaļu vadītāji izlemj radīt jaunu modeli, nemainot pamatvērtības, kas zīmolam nesušas tādus panākumus, viņi pieliek visas pūles, lai panāktu vēlamo. Ikviens risinājums tiek rūpīgi izvērtēts, lai noteiktu to, kas vislabāk atbilst klientu gaidām, ir praktiskākais un izdevīgākais. Turpinājumā ir uzskaitīti desmit piemēri, kā dizaina un izmaksu attiecība, kā arī gudri risinājumi vairojuši šī modeļa reputāciju un komerciālos panākumus.
1. Modulārie jumta stieņi – gudra inovācija, kas parāda Dacia tehnoloģiskās prasmes. Vienkārši noregulējami stiprinājumi, kurus var pārvietot no garenvirziena šķērseniski. Nav jāiegādājas otrs stieņu komplekts, lai uzliktu jumta bagāžas nodalījumu, velosipēdus vai slēpes. Šī inovācija pirmo reizi Dacia klāstā parādījās ar trešo Sandero Stepway paaudzi un pēc tam tika ierīkota arī citiem modeļiem.
2. Tehnoloģiju vadības sistēma, kas ļauj izmantot savu viedtālruni kā multivides ekrānu un radio – viedais risinājums jau no projekta pirmsākumiem – dokstacija iebūvēta tieši priekšējā panelī.
3. Vienkāršs un praktisks vadības panelis, kam ir īpašs dizaina elements – auduma josla, kas iestrādāta visā paneļa zonas garumā un ir gan vizuāli, gan taustei patīkama. Klients iegūst pievilcīgu interjeru, nemaksājot par dārgiem materiāliem.
4. Jumta logs Sandero klāstā parādījās trešajā paaudzē.
5. Platība un komforts. Šie divi vārdi raksturo ikvienu Sandero paaudzi. Jaunākajam modelim ir par 40 mm plašāka vieta ceļgalu zonā, nodrošinot ērtāku sēdēšanu pasažieriem aizmugurējos sēdekļos.
6. Universāls dizains – kā pielāgoties klientu vajadzībām un dzīves apstākļiem 44 valstīs, ņemot vērā valstu noteikumus, ceļu stāvokli un braukšanas paradumus? Dacia tas viss ir sīki analizēts. Piemēram, 16 collu riepas šo trīs paaudžu laikā nav mainījušās, lai atbilstu prasībām visos tirgos, kuros Dacia aktīvi darbojas.
7. Ejot līdzi laikam, bija svarīgi jaunajā Sandero paaudzē piedāvāt modernākus durvju rokturus, kas labāk piestāv jaunajam dizainam. Individuālā pieeja rosināja inženierus atrast labāko risinājumu – vienkāršs, bet moderns dizains ārpusē ar “ledusskapja” tipa rokturiem, toties tehnisks mehānisms iekšpusē. Šim modelim antena novietota automobiļa aizmugurē – pirmo reizi, jo iepriekšējās paaudzes automobiļiem tā atradās priekšpusē.
8. Praktiskums – centrālajā konsolē ierīkots mazs āķītis, uz kura uzkārt maisiņu vai mazus personīgus priekšmetus.
9. Iespējas pielāgotas ikvienai gaumei. Sandero klienti nav vienādi, tomēr visiem ir kopīga vēlēšanās – automobilis, kas atbilst viņu pamatvajadzībām. Līdz ar trešo paaudzi Sandero piedāvā īpašu papildaprīkojuma klāstu: elektroniskās stāvbremzes, jumta logu vai īpašus sēdekļu pārsegus, utt.
10. Klienti, kas lepojas, ka viņiem pieder Dacia automašīna. Skaitļi runā paši par sevi:
- Francijā 20% Sandero pircēju ir jaunāki par 44 gadiem;
- Jaunās paaudzes Dacia Sandero pircēji ir vidēji par trīs gadiem jaunāki, salīdzinot ar iepriekšējo paaudžu pircējiem;
- Spānijā Sandero ir pirmais iegādātais jaunais automobilis gandrīz katram desmitajam pircējam;
- 64% klientu* iegādājas Sandero tā cenas dēļ, 22% – dizaina dēļ, savukārt 18% – tādēļ, ka ir uzticīgi zīmolam;
- Eiropā 44% cilvēku, kas iegādājas Dacia Sandero jauno versiju, savu automobili raksturo kā stilīgu; salīdzinājumam – šādi uzskatīja 20% no tiem, kas iegādājās iepriekšējo versiju, kad tā tikko parādījās tirgū.
- 39% Sandero pircēju* dzīvo laukos, 37% – mazpilsētā, 10% – vidēji lielā / lielā pilsētā un 10% – piepilsētā.
- Sandero pircējiem* ļoti patīk atpūta brīvā dabā: 26% patīk pastaigas un pārgājieni, savukārt 12 % ir aizrautīgi velosipēdisti.
*Dati ievākti Francijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas un Apvienotās Karalistes tirgos.