“Pēc Auto asociācijas datiem, Covid-19 krīzes ietekmē aprīlī vērojams – 55% jaunu auto reģistrāciju kritums. Auto segments, kur saglabājas augstāka klientu aktivitāte, ir komerctransports, kur vienlaikus novērojams mazākais kritums – 32% –, un straujāk pieaugusi klientu aktivitāte.
"Ja parasti komerctransports veido apmēram ceturto daļu no visiem pasūtījumiem, šobrīd, mērot klientu interesi, tā īpatsvars tirdzniecībā sasniedzis teju pusi," atzīst autotirgotāja "Norde" tirdzniecības vadītājs Eduards Ptičkins.
Pieprasījums pēc komerctransporta balstīts racionālos, īstā biznesa domāšanā balstītos lēmumos. Pēc Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kameras datiem, šobrīd 31,3% no aptaujātajiem uzņēmējiem Latvijā izjūt pieprasījuma samazināšanos. Savukārt būtiski palielinājušies pārdošanas apjomi tiešsaistē, līdz ar to pastiprināti attīstās piegāžu ķēdes, kas rada prasību pēc autoparka palielinājuma.
Krīzes laikos, kā zināms, iegūst tie, kuri ātrāk piemērojas situācijai. Tie autosaloni, kuri piemērojas krīzes situācijai, saprot pieprasījumu tirgū, iedziļinās uzņēmēju problēmās un elastīgi pielāgojas, tie arī strādā un te notiek tirdzniecība. Ptičkins stāsta, ka "Nordē" pusi pieprasījuma sastāda "Renault" komerctransports un "Dacia" modeļi, savukārt otru pieprasījuma pusi sastāda "Nissan" un "Renault" vieglās automašīnas, kā arī pie mums Latvijā populārie krosoveri.