PIRMIE IESPAIDI: DACIA JOGGER AR SEPTIŅĀM SĒDVIETĀM / DACIA NORDE / Jaunumi

PIRMIE IESPAIDI: DACIA JOGGER AR SEPTIŅĀM SĒDVIETĀM

DACIA JAU NO LAIKA GALA IR IZVĒLĒJUŠIES IET ZEMĀS CENAS CEĻU, UN TAS REDZAMS ARĪ JAUNAJĀ MODELĪ JOGGER, KURŠ PIEDĀVĀ LIELU IETILPĪBU UN PIETIEKAMI AUGSTU KOMFORTU, TAI PAŠĀ LAIKĀ NESLĒPJOT, KĀ ZĪMOLAM IZDODAS NOTURĒT CENU REĢIONĀ AP 15 TŪKSTOŠIEM EIRO. UN TAS ŠĀDAS KOMPLEKTĀCIJAS UN IZMĒRA AUTOMOBILIM NUDIEN NAV DAUDZ. 

Izmērs nudien ir iespaidīgs. Skaitliskā izteiksmē tas varbūt arī ir daudz tuvāk 4,5 nekā 5 metriem, bet salona ietilpība uz šo gabarītu fona līdzinās automobiļiem, kas tieši ir tuvāk piecu metru atzīmei. Pēc koncepcijas Jogger ir kaut kas pa vidu starp universāli un vienapjoma automobili jeb MPV, bet ar krosovera pazīmēm, par ko liecina prāvais 20 centimetru klīrenss. Par klīrensa priekšrocībām daudz nav jākomentē - jo tas augstāks, jo vieglāk automobilim klājas apvidū, sliktos apstākļos, sniegā, kā arī pilsētas džungļos ar visām slepenajām ietvju apmalītēm un peļķēs paslēptajām bedrēm daudzdzīvokļu māju pagalmos.

Par universāļa un MPV automašīnas īpašībām ikviens varēs pārliecināties pats, tiklīdz pavērs durvis un apsēdīsies kādā no sēdvietām. Vadītāja un priekšējā pasažiera vietās, kā jau šeit ierasts, ar plašu telpu virs galvas un, spītējot kompaktajiem izmēriem, diezgan daudz brīvās telpas līdz durvīm un starp blakus sēdošo elkoņiem. Otrās rindas sēdeklī neliels pārsteigums izrādījās fakts, ka sēdeklis ir nedaudz paaugstināts. Ērti un pārskatāmi, un noteikti vairāk patiks tiem, kuriem līdz šim problēmas sagādājuši zemie vieglo auto sēdekļi, kuros var “iekrist”, bet pēc tam nevar tikt ārā. Uz to, ka otrā sēdekļu rinda ir nedaudz augstāka, norāda arī nelielais pacēlums jumtā aiz pirmās rindas sēdekļiem. Noderīgi un arī stilīgi, jo Jogger piešķir miniveniskāku izskatu, lai gan tas aizvien ir universālis ar visiem tā plusiem un mīnusiem. Vienīgā nianse, ko vēlējos piebilst, ir priekšējo sēdekļu atzveltnēs iebūvētie atlokāmie galdiņi, kas mēdz aizķerties aiz aizmugurējā sēdekļa atzveltnes, ja tas atbīdīts par daudz uz aizmuguri. No citas puses raugoties - cik nu bieži tos galdiņus kāds izmantos, jo nav jau nekāds aviolaineris, kur pasniedz uzkodas vai siltos ēdienus.

Patīkami pārsteidzošs izrādījās pasažieriem noorganizētais plašums sestajā un septītajā sēdvietā, tātad sēdekļos, kas iebūvēti bagāžniekā. Pierasts, ka šādos risinājumos ne īsti var iekāpt kā cilvēkam pienākas, ne arī pieklājīgā komfortā sēdēt. Jogger te nu ir soli priekšā daudziem citiem, turklāt pat daudzas reizes dārgākiem auto. Atvelc saitīti, nolaid atzveltni, pacel sēdekli un, pateicoties platajām durvīm, – voilà – tavā acu priekšā paveras ieeja kā lāču alā ar diviem, nekautrēšos teikt, pilna izmēra sēdekļiem. Pozitīvā pieredze ar trešās rindas sēdekļiem nebeidzas arī pēc vidējās rindas sēdekļu atgriešanas izejas pozīcijā. Kas to būtu domājis, ka te ceļi nebūs pie deguna, atzveltne būs pietiekami slīpa, neliels lodziņš, kurš turklāt ir paverams, dos iespēju vērot apkārtni un tu cilvēka cienīgā pozīcijā būsi gatavs pat tālākam ceļojumam, nevis kaut kur 20 kilometru rādiusā ap starta punktu Rīgā. Es pat varētu iztēloties braucienu, ja ne uz Berlīni vai Tallinu, tad uz kādu attālāku Latvijas pilsētu noteikti.

Ja Dacia Jogger ir septiņas sēdvietas darba kārtībā, tad bagāžnieks nav liels. Tie ir 213 litri, kas nudien nav daudz, bet pietiks iepirkumiem no kāda populāra multifunkciju veikala. Nolaižot trešās rindas sēdekļus, vietas jau kļūst vairāk, un tie tad ir 712 litri. Vienīgi tad jāņem vērā, ka sēdekļu atzveltnes neiegulst grīdā, bet gan nogulstas nedaudz slīpi ar diezgan augstu maliņu bagāžnieka vāka pusē. Labā ziņa, ka pašus dziļākos sēdekļus var ar speciālas sviras palīdzību pielocīt vidējās rindas atzveltnēm vai pat izņemt arī pavisam. Tāpēc ar pareizu plānošanu var Jogger pārveidot par vai nu septiņvietīgu pasažieru auto, vai universāli ar 1819 litru ietilpību, ja atlocīti arī vidējās rindas sēdekļi. Citiem vārdiem, Jogger piedāvā transformācijas iespējas visām dzīves situācijām. Bez trešās rindas sēdekļiem un ar pielocītu vidējo rindu šis Renault grupas automobilis var kļūt arī par naktsmājām.

Ārēji Dacia Jogger ir tīri pievilcīgs auto ar jaunajiem zīmola raksturīgo radiatora režģi un lukturiem ar Y formas led dienas gaitas gaismām. Profila skatā uzkrītošs ir vieglais pacēlums jumtā virs priekšējās rindas sēdekļiem, lai vairāk būtu vietas aizmugurē. Bet vairāk par visu imponē riteņu bāze, kas šajā modelī ir iespaidīgi 2898 milimetri. Un tas, ka attālums starp asīm  ir bez 10,2 centimetriem 3 metri, arī lieliski izskaidro salona plašumu un pasažieriem nodrošināto komfortu. Šajā klasē līdzvērtīgu rādītāju atrast būs grūti. Piemēram, sev tuvu radinieku, kompakto krosoveru Duster, jaunais Jogger šajā parametrā pārspēj par vairāk nekā 20 centimetriem, bet nākamo garāko auto Dacia klāstā, vienapjoma auto Lodgy, par gandrīz 9 centimetriem. Skaitļi runā paši par sevi, un par tiem var pārliecināties, dodoties uz Dacia dīlera Nordes salonu, kur Jogger pieejams iepazīšanās braucienam.

Brauciens, starp citu, būs diezgan jestrs. Lai gan modelim paredzēti tikai 1 litra turbo motori, ar to 100 vai 110 zirgspēkiem par maz neliksies. Ja nu vienīgi tad, kad visas sēdvietas aizņemtas, bet tas ir jāpārbauda ar vēl sešiem brīvprātīgajiem. Es no Norde saņēmu TEc110 modeli, kas darbināms ar benzīnu un attīsta 110 ZS/200 Nm, bet vēl ir opcija izvēlēties arī ECO-G100 modifikāciju, kam ir rūpnīcā uzstādīta gāzes iekārta, un tā sola vēl ekonomiskāku braukšanu. Lai gan manā izskrējienā pa Rīgu un nedaudz ārpus tās nevar teikt, ka džogeris būtiski pārsniedza oficiālos patēriņa rādītājus, kas ir 5,6 līdz 5,7 l/100 km. Ja būsim precīzi, tad manis uzrādītais patēriņa rādītājs, nedaudz vairāk laika pavadot Pierīgā, bija 5,9 litri uz 100 kilometriem. Un tas automobilī ar septiņām sēdvietām, Android Auto un Apple CarPlay atbalstu, kā arī virkni vadītāja atbalsta sistēmu, tai skaitā avārijas bremzēšanas sistēmu, aklo zonu uzraudzības sistēmu, atbalstu gaitas uzsākšanai pret kalnu, kā arī parkošanās asistentu.

Tehniskie dati: Dacia Jogger TCe110

  • Dzinējs: 999 cm3
  • Jauda: 81 kW/110 ZS
  • Griezes moments: 200NM
  • Transmisija: 6MAN (tikai)
  • CO2 izmeši: 127- 129 g/km
  • Vidējais patēriņš: 5,7-5,9l/100 km
  • Vmaz: 183km/h
  • Garums/platums*/augstums: 4547/2052/1632 mm 
  • Riteņu bāze: 2897 mm
  • Cena: lētākais no Jogger ir ar 5 sēdvietām un ECO-G100 dzinēju, un tas pir dīlera Norde maksā 15 440 EUR. Dārgākais savukārt ir TSe110 modelis ar septiņām sēdvietām par 19 630 EUR

Teksta autors: Ingars Tenis