DACIA HIPSTER CONCEPT - ALTERNATĪVS SKATĪJUMS UZ ELEKTRISKO MOBILITĀTI: NETICAMI PIEEJAMS

Dacia Hipster Concept piedāvā 100 % elektrisku, virtuozu mobilitāti, kas pielāgota ikdienas vajadzībām un kuras mērķis ir uz pusi samazināt oglekļa dioksīda emisiju apjomu, salīdzinot ar pašreiz pieejamajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem.
Kopš 21. gadsimta sākuma automašīnu tirgus ir attīstījies, jo īpaši normatīvo noteikumu un elektrifikācijas dēļ, kā rezultātā automašīnas kļūst arvien lielākas, smagākas, sarežģītākas... un līdz ar to arī arvien dārgākas.
Šajā vidē, kas pieprasa vairāk un vairāk, Dacia jau divas desmitgades mērķtiecīgi un sekmīgi īsteno savu mērķi: nodrošināt pēc iespējas lielākam skaitam cilvēku iespēju iegūt nepieciešamo mobilitāti.
Bet kam būs lielākā nozīmē rītdien? Kā mēs varam padarīt elektromobilitātes tirgu pieejamu pēc iespējas lielākam cilvēku skaitam? Kā būtu, ja mēs sāktu no tīras lapas? Tas ir izaicinājums, ko Dacia uzņēmās: no jauna izgudrot tautas automašīnu.
Romāns Gavins (Romain Gauvin), Dacia progresīvā dizaina un eksterjera dizaina nodaļas vadītājs: "Šis projekts no visiem, pie kuriem esmu strādājis, visvairāk atbilst Dacia garam. Tam ir tāda pati ietekme uz sabiedrību kā Logan pirms 20 gadiem. Projekta mērķis ir izgudrot kaut ko tādu, kas šodien vēl nepastāv."
DACIA HIPSTER CONCEPT: RĪTDIENAS POPULĀRĀKĀ AUTOMAŠĪNA
Lai izstrādātu Dacia Hipster Concept, Dacia komandas vispirms apzināja lietotāju patiesās vajadzības un to, kā viņi izmanto savas automašīnas reālajā dzīvē. Īsāk sakot, Dacia koncentrējās uz būtiskāko.
Dacia Hipster Concept ir sabiedrotais ikdienas dzīvē: veikls, praktisks un ekonomisks.
Stēfānija Širona (Stéphanie Chiron), Dacia Advanced produktu vadītāja:
"Dacia Hipster Concept ir viss, kas nepieciešamas ikdienas transportlīdzeklim: tas ir tikai 3 metrus garš, 1,53 metrus augsts un 1,55 metrus plats: četras pilnvērtīgas sēdvietas un bagāžas nodalījums, kura ietilpību var pielāgot no 70 līdz 500 litriem."
Nepārspējamas funkcijas: Dacia Hipster Concept piedāvā patiesu ietilpību īpaši kompaktā formātā, kas ir unikāla kombinācija, kuras pašlaik nav tirgū.
Dacia Hipster Concept vēl vairāk uzsver Dacia svarā balstīto pieeju. Šis modelis ir par 20 % vieglāks par Spring. Tas ir iespējams pateicoties Dacia kopējai eko viedajai (eco-smart) pieejai: mazāks svars nozīmē mazāk izejmateriālu un mazāku enerģijas patēriņu ražošanā. Tas nozīmē arī mazāku masu, kas jākustina, tāpēc tiek patērēts mazāk enerģijas. Dacia Hipster Concept mērķis ir uz pusi samazināt oglekļa dioksīda emisiju visā automašīnas dzīves ciklā, salīdzinot ar labākajiem šobrīd pieejamajiem elektriskajiem automobiļiem.
Dacia Hipster Concept vienlīdz labi jūtas gan pilsētā, gan uz lauku ceļiem vai piepilsētas maršrutos. Šī automašīna ir paredzēta ikdienas lietošanai, nodrošinot pietiekamu darbības diapazonu ikdienas braucieniem ar divām uzlādes reizēm nedēļā. Arī šajā gadījumā Dacia Hipster Concept atbilst patiesajām klientu vajadzībām. Piemēram, Francijā 94 % autovadītāju dienā nobrauc mazāk par 40 km.
Ar modeli Spring Dacia kļuva par pirmo ražotāju, kas elektrisko mobilitāti padarīja pieejamu. Ar Dacia Hipster Concept Dacia vēlas iet vēl tālāk, mērķējot uz plašu auditoriju, kas šobrīd nevar atrast neko atbilstošu savam budžetam. Jauno transportlīdzekļu vidējā cena Eiropā no 2010. līdz 2024. gadam pieauga par 77 %, ievērojami pārsniedzot mājsaimniecību pirktspēju.
VIENKĀRŠS UN SKAIDRS VIRSBŪVES DIZAINS
Autorūpniecības vēsturē visveiksmīgākie un populārākie modeļi ir izcēlušies ar inovatīvu dizainu.
Romāns Gavins (Romain Gauvin), Dacia progresīvā dizaina un eksterjera dizaina nodaļas vadītājs: "Mūsu mērķis, radot jaunu, īstu tautas auto, bija piešķirt tam atšķirīgu un neaizmirstamu dizainu. Automašīna, ko var uzzīmēt ar trim zīmuļa vilcieniem."
Dacia Hipster Concept izceļas ar ļoti vienkāršu un robustu dizainu: uz četriem riteņiem stingri novietots bloks ar četriem stūriem. Ne priekšpusē, ne aizmugurē nav pārkares.
Vienkāršību atspoguļo priekšējas automašīnas daļas dizains, kas ir pilnībā horizontāls un ietver glītus priekšējos lukturus, kuri piešķir Dacia Hipster Concept nopietnu, bet vienlaikus draudzīgu izskatu.
Aizmugurē prioritāte tiek dota funkcionalitātei: aizmugurējās durvis aizņem visu Dacia Hipster Concept platumu un atveras divās daļās, lai nodrošinātu īpaši praktisku piekļuvi bagāžas nodalījumam.
Dacia Hipster Concept seko uzņēmuma pieredzei dizaina un izmaksu ziņā, ko papildina inovatīvs aizmugurējo gaismu dizains. Aiz aizmugurējā loga novietotajām gaismām nav nepieciešams atsevišķs stikla panelis.
Ievērojot šo pieeju, Dacia Hipster Concept ir viena virsbūves krāsa un tikai trīs krāsotas daļas: automašīnas priekšpuses un sānu durvju elementi.
Dacia Hipster Concept konstrukcijas robustumu vēl vairāk pastiprina Starkle® sānu aizsargelementi, kas ir Dacia inženieru radīts materiāls, kas daļēji iegūts no otrreiz pārstrādātiem materiāliem, kā arī priekšējās un aizmugurējās sliedes, kas uzsver Dacia pieeju robustumam un plašajām izmantošanas iespējām.
Dacia Hipster Concept atšķiras no citām automašīnām. Jau no pirmā acu skatiena ir skaidrs, ka ārējais durvju rokturis ir aizstāts ar siksniņu, kas ir vieglāka, lētākas un tikpat praktiska.
IEKŠPUSĒ LIELĀKS NEKĀ ĀRPUSĒ
Dacia Hipster Concept salons ir optimizēts tā, lai, ņemot vērā tā kompaktos ārējos izmērus, nodrošinātu izcilu plašumu.
Lai maksimāli izmantotu pieejamo telpu, salons cieši seko virsbūves kubiskajām formām, īpaši to uzsverot ar ļoti vertikāliem logiem un vējstiklu. Jumta stiklotā priekšējā daļa nodrošina gaismu, tādējādi veicinot plašākas telpas sajūtu. Lai samazinātu izmaksas un svaru, sānu logi ir bīdāmi.
Dacia Hipster Concept var ērti sēdēt četri pieaugušie. Vadītāja un priekšējā pasažiera sēdvieta ir identiska Dacia Sandero sēdvietām, nodrošinot komfortu un drošu ceļa redzamību. Piekļuvi aizmugurējiem sēdekļiem atvieglo plašā durvju aile un uz priekšu noliecamais priekšējā pasažiera sēdeklis.
Dacia pievērsa īpašu uzmanību sēdekļu dizainam, lai apvienotu komfortu un lietošanas ērtumu ar svara un izmaksu samazināšanu. To dizains ir vienkāršots, izmantojot redzamu rāmi apvienojumā ar īpaši siltu tehniskā sieta audumu. Priekšējie sēdekļi ir apvienoti, veidojot soliņu, kas ir vienkāršs un patīkams elements un vēl viena atsauce uz pagātnes leģendārākajiem modeļiem. Savukārt atvērtās konstrukcijas galvas balsti palīdz samazināt kopējo svaru.
Dacia Hipster Concept ir radīts ikdienas dzīvei un piemērots visām dzīves situācijām. Pateicoties nolokāmajam aizmugurējam sēdeklim, bagāžas nodalījuma ietilpību var palielināt no 70 litriem, ja salonā ir četri pasažieri, līdz 500 litriem, ja salonā ir divi pasažieri.
Lai uzlabotu komfortu un drošību, instrumentu panelī ir iebūvēti divi drošības spilveni vadītājam un pasažierim.
Lai pēc iespējas precīzāk nodrošinātu atbilstību katra cilvēka specifiskajām vajadzībām, Dacia Hipster Concept interjers ir YouClip® native. Standarta aprīkojumā ir iekļauts tikai pats nepieciešamākais, taču šo salonu var pielāgot, izmantojot Dacia izstrādāto YouClip® piederumu klāstu . 11 YouClip stiprinājuma vietas ir izvietotas pa visu instrumentu paneli, durvju paneļiem un bagāžas nodalījuma iekšpusi. Uz šīm stiprinājuma vietām var uzstādīt dažādus piederumus, piemēram, krūzīšu turētājus, roku balstus, griestu gaismas u. c.
Savienojamība un digitālās tehnoloģijas tagad ir būtiskas funkcijas, kas palīdz vienkāršot un racionalizēt automašīnas izmantošanu ikdienā, jo īpaši ar viedtālruņa dokstaciju, kas ir uzticīga Dacia BYOD (Bring Your Own Device - izmanto savu ierīci) filozofijai. Šis risinājums nodrošina nepārtrauktu savienojamību starp viedtālruņiem un transportlīdzekļiem.
Viedtālrunis kļūst pat par digitālo atslēgu automašīnas atslēgšanai un iedarbināšanai. Kad autovadītājs ir sēdvietā, tālrunis, kas ir ievietots dokstacijā, darbojas kā multivides ekrāns, kurā tiek rādīta vadītāja izvēlētā navigācijas lietotne. Tāpat tā kalpo arī kā transportlīdzekļa audiosistēma, kas savienota ar portatīvo Bluetooth skaļruni, kurš ir saderīgs ar YouClip savienotāju.